Què menjar a la platja?

Transportar el menjar que ens emportem a la platja

Si volem portar aliments per  prendre  a la platja, en quins tipus de recipients els hem de transportar?

Per tal d’evitar risc d’intoxicacions  alimentàries, el més recomanable és portar els aliments guardats en neveres portàtils. Per suposat, és important col·locar la nevera sota l’ombra del para-sol, un cop a la platja, per ajudar a mantenir més temps la temperatura. Per mantenir el fred, també podem fer servir els recipients amb aigua (prèviament posats al congelador) que ja ens venen quan comprem les neveretes i, en el cas de les begudes, podem fer servir les fundes aïllants per ampolles dissenyades per aquest tipus de recipients.

 

Què portar a la platja per menjar entre hores?

Si vols alguna cosa per menjar entre hores, per exemple a mig matí abans de dinar o a mitja tarda, les opcions d’aperitius saludables són moltes. El millor és optar per aperitius cuinats, com ara:

  • Hummus (crema de cigrons) amb bastons de pastanaga.
  • Mini entrepà de pa Turris amb enciam i tomàquet.
  • Tzatziki (crema de iogurt i menta) amb pa Turris.
  • Conserves i semiconserves: com ara unes olives, unes escopinyes o uns cogombrets.
  • Fruits secs torrats sense sal.
  • Liquat de verdures o gaspatxo.

Altres opcions més clàssiques d’aperitius, com les patates fregides, millor deixar-los per un consum ocasional, perquè no són una bona opció per menjar-ne cada dia.

 

Què cal evitar portar a la platja per menjar?

Per garantir unes millors condicions higiènic-sanitàries de conservació a la platja, amb la calor de l’estiu és millor que evitem portar alguns aliments:

  • Ous o plats fets a base d’ous (una truita de patates, per exemple).
  • Salses elaborades a base d’ous (per exemple, maionesa).
  • Productes carnis o de peix insuficientment cuinats. Ens hem d’assegurar de cuinar-los bé per minimitzar el risc.

 

Què portar a la platja per dinar?

Recorda que, per fer un plat únic equilibrat, posarem sempre 3 grups d’aliments: verdures, proteïnes i farinacis. En base a això, podem preparar infinitat de combinacions diferents, sent totes elles bones opcions per anar a la platja:

  • Amanida d’arròs amb tonyina i escalivada.
  • Cigrons saltejats amb verdures variades i pollastre arrebossat.
  • Amanida de pasta amb tofu, xampinyons i pastanaga.
  • Quinoa amb gall dindi i tomàquet deshidratat.
  • Llenties amb arròs integral i verdures variades al gust.
  • Opcions d’entrepans:
    • Pa Turris amb verdures variades al gust i pernil salat.
    • Pa Turris amb tonyina i escalivada.
    • Pa Turris amb enciam, carn arrebossada i rodanxes de tomàquet.
    • Pa Turris amb pernil i formatge, i unes làmines de carbassó a la planxa

 

Com hem vist, no oblidis que no és recomanable portar a la platja salses elaborades a base d’ou pels nostres plats. Per donar un toc diferent al plat, podem amanir amb oli i vinagre, curri, herbes aromàtiques, fruits secs o fruita seca dolça, per exemple.

De postres, la millor opció serà prendre fruita natural (si pot ser ben fresqueta). Ens mantindrà ben hidratats i ens ajudarà a refrescar-nos!

Per acabar, recorda no fer àpats copiosos a la platja, per tal de tenir una digestió suau i no banyar-te poc després de menjar.

Porta aigua sempre, i conserva-la ben fresqueta durant tot el dia!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Envia un comentari