Tot sobre la Dieta Mediterrània

Què és la Dieta Mediterrània?

La Dieta Mediterrània és molt més que un conjunt de pautes d’alimentació saludable i equilibrada, va molt més enllà! Es tracta d’un estil de vida, d’una sèrie de receptes, tècniques de cocció, aliments característics que, a la vegada, estan perfectament combinats amb celebracions, cultura, costums i activitats dels països que envolten el mar Mediterrani.

 

En què consisteix?

  • Oli d’oliva, indispensable per a cuinar i amanir: L’oli d’oliva és, clarament, l’or líquid del Mediterrani. Aquest aliment tan lligat a la nostra terra és un dels nostres tresors més excepcionals i una característica indiscutible de la nostra cultura gastronòmica. I és que, és l’oli més utilitzat tant per l’elaboració dels plats com a l’hora d’amanir pel seu exquisit sabor i per la seva excepcional composició nutricional.
  • Aliments frescos, de temporada i locals: Donar preferència als aliments frescos enfront dels aliments processats i optar, sempre que sigui possible per aliments de temporada és bàsic. Aprofita la temporalitat dels aliments, els trobaràs al seu punt òptim d’aroma i sabor!
  • Abundància d’aliments d’origen vegetal: La Dieta Mediterrània es caracteritza per incorporar de forma abundant aliments d’origen vegetal com les verdures i hortalisses, els llegums i la fruita seca. Aquests aliments t’aporten vitamines, minerals, aigua i fibra, nutrients molt necessaris perquè el teu cos funcioni amb vitalitat. Prova d’incorporar-ne de totes les mides, gustos i colors, en la varietat està el gust!
  • Consum diari de pa i aliments procedents de cereals: Si vols seguir un estil d’alimentació similar a la Dieta Mediterrània, apunta. La pasta, l’arròs, la patata, els cereals i el pa haurien de formar part de la teva alimentació diària. Aquest grup d’aliments representa l’aportació principal d’hidrats de carboni de la nostra dieta, el combustible energètic principal del nostre organisme.
  • Consum freqüent de peix: Vinculat amb la proximitat de les nostres terres amb el mar, el consum de peix és i serà característic d’aquest estil d’alimentació. Incorpora peix blau com a mínim dues vegades a la setmana. Aquest tipus de peix, a més a més d’aportar proteïnes animals de qualitat, és una de les fonts més importants d’omega-3 de la nostra dieta. Salmó, tonyina, sardina… el que més t’agradi!
  • Consumir diàriament productes làctics: Els làctics, dins de la Dieta Mediterrània, formen part dels aliments de consum diari, principalment quan parlem de formatge i de iogurt.
  • Baix consum de carns i derivats: La carn vermella i les carns processades prenen un paper molt minoritari, de fet, si volem seguir aquest estil d’alimentació, s’haurien de consumir moderadament, prioritzant les carns blanques com el pollastre, el gall d’indi o el conill.
  • De postres, fruita fresca: La fruita fresca, preferiblement de temporada, és una opció ideal per donar color, sabor i nutrients necessaris a la nostra alimentació diària. Una peça de fruita és l’opció perfecte per les nostres postres, així com una bona alternativa pel mig matí o el berenar.
  • L’aigua, la beguda del Mediterrani: L’aigua és necessària per a la major part de les reaccions del nostre organisme. De fet, pràcticament un 50-60% del nostre cos està format per aigua. Hidrata’t com cal i fes de l’aigua la teva beguda per excel·lència!
  • Practicar activitat física rutinàriament: La Dieta Mediterrània engloba altres factors més enllà de l’alimentació saludable i equilibrada. Integrar en el nostre dia a dia l’exercici físic és clau per a la nostra salut i el nostre benestar. 30 minuts al dia són suficients, activa’t!
  • Dedicar temps al menjar: Dediquem el temps que cal a cadascuna de les nostres activitats diàries però, destinem el temps necessari al menjar? Tan important és la qualitat del què mengem com, el cóm ho fem. Seure a taula, menjar amb calma, mastegar bé i, sobretot, compartir aquest moment de plaer amb la família, amics o companys és important per a gaudir de l’àpat.

Deixa’t captivar per una de les millors pautes dietètiques i Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Envia un comentari