5 ingredients saludables als nostres pans

5 ingredients saludables als nostres pans

A Turris fem els nostres pans amb ingredients que aporten salut, sabor i varietat. Coneix 5  ingredients saludables que pots trobar als pans Turris. 

5 ingredients saludables als nostres pans 

Pipes i llavors 

Les llavors, també anomenades “pipes“ en alguns casos, són petits tresors nutricionals. Concentren, en una mida molt petita, una gran quantitat de nutrients: greixos saludables, minerals, antioxidants… És normal, si pensem que d’una sola llavor pot créixer una nova planta. Quines llavors trobaràs als pans de Turris? 

  • Pipes de gira-sol: destaquen pel seu contingut en vitamina E i seleni. 
  • Lli marróaporten un tipus de fibra que ajuda a mantenir un bon trànsit intestinal.   
  • Sèsam: destaquen pel seu contingut en calci i el seu intens sabor. 
  • Rosella: petites i de color negre, contenen una bona combinació de minerals.  
  • Pipes de carbassa: contenen una bona quantitat de magnesi. 

Trobaràs aquests ingredients al pa de blat de moro, que incorpora pipes de gira-sol, al pa del 10è aniversari i al pa de cereals, que porten una combinació de totes elles. Recorda que cal mastegar bé les llavors per extreure tots els nutrients. Si no, aportaran fibra, sabor i textura però no aprofitaràs els minerals, vitamines i greixos saludables que aporten. 

Cereals 

Els cereals són l’ingredient bàsic del pa. La farina s’obté de moldre els grans dels cereals, i és l’element estrella de qualsevol pa. Blat, blat de moro, espelta, sègol… són alguns dels cereals que pots trobar, en forma de farina, als pans. Però també incorporem els cereals d’altres maneres. Et posem uns exemples: 

  • Mill torratel mill és un cereal que destaca pel seu contingut en silici, un oligoelement necessari per reforçar ungles i cabells, entre altres funcions. 
  • Civada en flocs: la civada és un cereal d’origen nòrdic de sabor suau, que combina amb dolç i salat. Destaca el seu contingut en fibra soluble, i especialment, en beta glucans. Aquesta substància es relaciona amb una reducció del colesterol, si es pren en quantitats significatives. 

Oli d’oliva 

L’oli d’oliva forma part de l’anomenada “tríada mediterrània”, com a aliment clau i bàsic de la nostra gastronomia. És un oli amb propietats cardiosaludables, de gran qualitat nutricional i ric en vitamina E.   

Aquest “or líquid”, com se l’ha anomenat, aporta a més un sabor especial a tots els plats. Per això, hi ha pans que l’incorporen a la massa, com a ingredient del mateix pa. És el cas del pa de coca Turris i de la xapata d’olives i nous.  

Massa mare 

De la massa mare n’hem parlat altres vegades, com per exemple en l’article dedicat als seus secrets. Permet que la massa de pa fermenti, ja que aporta llevats i microorganismes que treballen consumint els sucres naturals de la farina. Com a resultat, produeixen gas (que dóna esponjositat), i àcids que aporten sabor i pre-digereixen alguns nutrientsPerò, quins pans Turris la incorporen?  Tots, excepte el pa micuit, el de viena i el pa de núvol.  

Fruites seques 

La fruita seca és un altre exponent de la dieta mediterrània. Rica en proteïnes vegetals, fibra i greixos saludables, es recomana que en mengem un grapat (25 g) cada dia. Si vols conèixer més sobre els beneficis de la fruita seca com ara les avellanes o les ametlles, els hi vam dedicar un article al blog. 

Una de les fruites seques més beneficiosos sóles nous, per la seva riquesa en greix del tipus omega-3. Les nous són un ingredient clau a dos dels nostres pans: el xusco i motlle de nous, per una banda, i la xapata d’olives i nous. Ja els has tastat?  

 Sigui quin sigui el teu pa Turris preferit, ara coneixes una mica més sobre els seus ingredients i els nutrients que aporten. 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Envia un comentari